Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
1.1 Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo spotrebiteľskej kúpnej
zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom - (predávajúcim), ktorým je:
Albert Hegedűš, so sídlom: Jamnického 16, 841 05 Bratislava-Karlova Ves, IČO: 44477473, číslo živnostenského
registra 110-182067
a spotrebiteľom - (kupujúcim), ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru elektronického obchodu
predávajúceho na internetovej stránke www.Asperk.sk
1.2 Základné údaje obchodníka: Albert Hegedűš, so sídlom: Jamnického 3024/16, 841 05 Bratislava-Karlova Ves,
IČO: 44477473, DIČ:1032605464, číslo živnostenského registra 110-182067,
1.3 Kontaktné údaje: e-mail: info@Asperk.sk, mobil: +421911123223, Prevádzka (Výdajné miesto):
Albert Hegedűš, Obchodná 60, 811 06, Bratislava-Staré Mesto , e-mail: info@Asperk.sk
1.4 Tieto Všeobecné ustanovenia upravujú práva a povinnosti účastníkov spotrebiteľskej kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku
prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke www.Asperk.sk medzi obchodníkom a spotrebiteľom.
1.5 Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou uzavretej spotrebiteľskej kúpnej zmluvy medzi obchodníkom
Albert Hegedűš na jednej strane a spotrebiteľom na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade
s právny poriadkom Slovenskej republiky.
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07
Bratislava 27, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor tel. č.: 02/ 58272 172,
02/58272 104 fax č.: 02/ 58272 170 http://www.soi.sk ,
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Vymedzenie pojmov
a. Prevádzkovateľom elektronického obchodu na internetovej stránke www.Asperk.sk
je Albert Hegedűš, so sídlom: Jamnického 16, 841 05 Bratislava, IČO: 44477473
b. Obchodníkom je Albert Hegedűš, so sídlom: Jamnického 16, 841 05 Bratislava, IČO: 44477473
c. Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v elektronickom obchode na internetovej stránke
www.Asperk.sk je Albert Hegedűš, so sídlom: Jamnického 16, 841 05 Bratislava, IČO: 44477473
d. Spotrebiteľ-(kupujúci) je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa
služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti.
e. Tovarom alebo službou sú všetky produkty a služby zverejnené na stránkach elektronickom
obchode na internetovej stránke www.Asperk.sk
2. Objednávka a uzatvorenie spotrebiteľskej kúpnej zmluvy
2.1 Spotrebiteľ si vyberie produkt na základe aktuálnej ponuky uverejnenej v elektronickom obchode www.Asperk.sk,
tento výber potvrdí kliknutím na tlačidlo „Pridať do košíka“. Ak je výber ukončený, zákazník prejde na položku „košík“
V košíku si zákazník zvolí počet kusov z daného produktu, následne si vyberie, či chce platiť ako registrovaný zákazník,
alebo bez registrácie, vyplní fakturačné údaje, dodaciu adresu, spôsob dodania, spôsob platby, prečíta a potvrdí, že si
prečítal všeobecné obchodné podmienky a odošle objednávku s povinnosťou platby, takto potvrdená a odoslaná
objednávka je záväzná.
2.2 Návrhom na uzatvorenie spotrebiteľskej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru v elektronickom obchode www.Asperk.sk ,
zmluva vzniká odoslaním objednávky spotrebiteľom a prijatím objednávky obchodníkom. Toto prijatie obchodník
bezodkladne potvrdí na zadaný email kupujúceho, na vznik kúpnej zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv.
Takto uzatvorenú zmluvu nie je možné jednostranne meniť (takto uzatvorenú zmluvu je možné zrušiť na základe
dohody oboch strán). Informácie o jednotlivých krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy vyplývajú z týchto
obchodných podmienok a kupujúci má vždy možnosť pred samotným odoslaním objednávky túto skontrolovať,
prípadne ju opraviť. Podmienkou pre naplnenie platnosti záväznej elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých
požadovaných údajov a náležitostí uvedených v objednávkovom formulári.
2.3 Zobrazenie farebných odtieňov na fotografiách v elektronickom obchode je okrem iného závislé aj na kvalite
používaného monitora, resp. iného zobrazovacieho zariadenia, preto môžu byť odlišné od skutočnosti. Fotky sú
reálne bez retušovania.
Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku.
3. Prevádzková doba
Objednávky cez internet alebo prostredníctvom predajcu:
Prevádzka - Obchodná 60, 811 06 Bratislava-Staré Mesto, Po - Pi: 9:00 - 18:00, So: 9:00-13:00
4. Ceny
4.1 Ceny jednotlivých produktov sú uvádzané v mene Euro (€) vrátane všetkých súvisiacich daní, k cene sa daň
z pridanej hodnoty DPH nepripočítava, nakoľko nie som platca DPH. Cena je platná v čase objednávky tovaru.
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien od výrobcov, dodávateľov, zmien
výmenných kurzov a náraste inflácie.
4.2 Konečná cena je uvádzaná v objednávkovom formulári tesne pred odoslaním objednávky v mene Euro,
k cene sa daň z pridanej hodnoty DPH nepripočítava, nie som platca DPH. Výsledná cena môže obsahovať
ďalšie poplatky (balné, poštovné, či iné poplatky za služby), ktoré musí spotrebiteľ pre získanie výrobku alebo
služby zaplatiť. Túto cenu nie je možné predávajúcim jednostranne meniť.
4.3 Počas akcií, zliav a zvýhodnených ponúk nie je možné zľavy kombinovať. Nie je tiež možné využiť ďalšie
zľavy na už zľavnený tovar, pokiaľ nie je pri produktoch uvedené inak.
4.4 Pri nákupe tovaru a platbe v hotovosti, alebo pri nákupe na dobierku a platbe v hotovosti sa cena celkového
nákupu tovaru zaokrúhli na 5 centov. Pri nákupe tovaru a platbe prevodom, alebo cez platobný terminál sa
cena nezaokrúhľuje, podľa novely zákona o cenách č.457/2021.
5. Platobné podmienky
Kúpnu cenu môže kupujúci zaplatiť:
a. na dobierku
b. prevodom na účet č. SK03 8330 0000 0022 0180 4397
c. v predajni Obchodná 60, môžete platiť platobnou kartou, mobilom a hotovosťou.
6. Dodacie podmienky
6.1 Tovar sa doručuje týmito spôsobmi:
a. Prostredníctvom Slovenskej pošty
b. Prostredníctvom Packety (Zásielkovne)
c. Osobný odber v predajni Obchodná 60, 811 06 Bratislava-Staré Mesto,
počas otváracích hodín prevádzky.
6.2 Doba doručenia tovarov závisí od typu doručenia, ktorý bol pri objednaní tovaru zvolený.
Vo všeobecnosti je termín dodania alebo odberu tovaru do 3 dní od dátumu potvrdenia objednávky.
6.3 Vo výnimočných prípadoch môže byť dodacia lehota dlhšia. Na dlhší termín Vás upozorníme e-mailom.
Slovenská pošta doručuje zásielky len v pracovné dni. Packeta Vám zásielku odovzdá podľa otváracích hodín
pobočky, na ktorú ste si nechali tovar zaslať.
6.4 Cena dodania tovaru je platná v rámci územia Slovenskej republiky. Pri zasielaní tovaru do iných zahraničných
krajín sa prepravné náklady kalkulujú individuálne na základe zmluvy o cene prepravného mimo územia Slovenska.
7. Dostupnosť tovaru:
a. Tovar označený skladom, tovar Vám po objednaní doručíme do troch dní.
b. Tovar nie je skladom, tovar sa nedá objednať.
c. Tovar na objednávku, termín dodania Vám oznámime e-mailom.
8. Poplatky za doručenie a balenie tovaru
a. Pri nákupe do 25€ je doprava spoplatnená sumou 3 €.
b. Pri nákupe nad 25€ je tovar doručovaný bezplatne.
c. Platba na dobierku je zdarma
d. Platba prevodom je zdarma.
8.1 Tovar je počas pracovných dní expedovaný na druhý deň odo dňa prijatej objednávky.
Doručenie tovaru trvá prepravným spoločnostiam 1 až 3 dni, podľa aktuálneho vyťaženia
služieb, výnimočne to môže byť aj viac. Pri tovare na objednávku Vám termín doručenia
oznámime v e-maile. Pri platbe prevodom, je zásielka expedovaná až po pripísaní
platby na účet v banke.
9. Preberanie tovaru
9.1 Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
9.2 Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke práva k produktom až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok
dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z
predávajúceho na spotrebiteľa, ktorý má produkt v držbe, má spotrebiteľ všetky povinnosti uschovateľa
veci a je povinný produkty a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za
každých okolností identifikovateľné ako produkt predávajúceho.
9.3 Obchodník je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty a služby,
a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu a služby ešte neprešlo na spotrebiteľa. Nebezpečenstvo
škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.
10. Záruka, záručný list
10.1 Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim. Na žiadosť kupujúceho je
obchodník povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list).
10.2 Záručný list obsahuje označenie predávajúceho (obchodné meno predávajúceho, jeho sídlo alebo miesto
podnikania), obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky.
Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky.
10.3 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie, mechanické poškodenie a podobne.
11. Zhoda s kúpnou zmluvou
11.1 Predávaný tovar musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo,
mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád. Ak treba, aby sa pri užívaní tovaru zachovali osobitné pravidlá,
je obchodník povinný spotrebiteľa s nimi oboznámiť, ibaže ide o pravidlá všeobecne známe. Ak obchodník
nesplní túto povinnosť, je povinný nahradiť spotrebiteľovi škodu, ktorá z toho vznikla.
11.2 Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za:
a. dodržanie ceny, ktorá bola platná v čase odoslania objednávky spotrebiteľa, ak došlo k akceptácii objednávky
b. odoslanie tovaru bez vád (s výnimkou vád tovarov, ktoré boli poskytnuté za nižšiu cenu kvôli ich zníženej kvalite)
c. dodanie tovaru v množstve a kvalite podľa objednávky, za predpokladu, že došlo k jej akceptácii
d. priloženie daňového dokladu, ak si zákazník neprial inak.
11.3 Obchodník nenesie zodpovednosť za:
a. oneskorené doručenie tovaru zavinené doručovateľom (pošta, Packeta)
b. oneskorené doručenie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa
c. poškodenie zavinené doručovateľom (pošta, kuriér); viditeľne poškodený tovar (poškodený obal balíka a pod.)
odporúčame neprevziať.
12. Reklamácia a jej uplatnenie
12.1 Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim. Ak ide o vadu,
ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný
vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
12.2 Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len časti veci,
výmenu časti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
12.3 Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť tovar s vadou za tovar bez vady, ak to spotrebiteľovi
nespôsobí závažné ťažkosti.
12.4 Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady,
má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi,
ak ide o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet
vád vec riadne užívať.
12.5 Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
12.6 Obchodník je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do
3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
12.7 Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch
možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový.
12.8 Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby ukončenia reklamačného konania
(odovzdanie opraveného výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) sa do
záručnej doby nepočíta. V prípade výmeny tovaru za nový, začína plynúť nová záručná doba od jej prevzatia.
12.9 Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú spotrebiteľ nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
12.10 Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže obchodník vybaviť
reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia
nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace
s odborným posúdením.
12.11 Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom po 12 mesiacoch od kúpy, keď ju obchodník zamietol, obchodník
je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie.
Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné
s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša obchodník bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia.
Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova.
Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Obchodník je povinný spotrebiteľovi uhradiť
do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky
s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
12.12 Obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď, ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení
reklamácie, potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať
uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
12.13 V prípade uplatnenia reklamácie, zašle spotrebiteľ tovar zabalený do obalu vyhovujúceho preprave,
(obal ktorý ochráni tovar pred manipuláciou počas prepravy) spolu s popisom vady a kópiou dokladu o kúpe
(prípadne záručným listom, ak bol vydaný) na adresu obchodníka: Albert Hegedűš, Obchodná 60, 811 06
Bratislava-Staré Mesto, email: info@Asperk.sk , mobil:+421911123223
12.14 Spotrebiteľ má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo
zodpovednosti za vady.
12.15 Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok obchodníka, teda časť o uplatnení
reklamácie týchto obchodných a reklamačných podmienok. Spotrebiteľ bol riadne oboznámený s reklamačným
poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade so zákonom č.40/1964 Zb. občiansky zákonník
a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné
a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a spotrebiteľ mal
možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
12.16 Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej
vady viac ako dvakrát. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac
ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
13. Alternatívne riešenie sporov
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na info@asperk.sk so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na
žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ
má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené
iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace,
s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR.
Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej
platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa
požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH.
Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07
Bratislava 27, resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia
sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk).
Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.
Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach:
https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.so
14. Odstúpenie od zmluvy
Formulár na odstúpenie od zmluvy si môžete stiahnuť na týchto prepojeniach:
Formulár na odstúpenie od zmluvy (docx): TU
Formulár na odstúpenie od zmluvy (pdf): TU
14.1 Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia
tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku
zrušuje. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy
jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adrese: info@asperk.sk
14.2 Ak sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú inak, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy,
ktorej predmetom sú:
a) poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie
od zmluvy,
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci
nemôže ovplyvniť,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť, alebo tovaru, ktorý rýchlo podlieha
skaze,
d) predaj zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov, ktoré spotrebiteľ rozbalil,
e) predaj novín, časopisov a periodickej tlače,
f) lotérie a iné podobné hry.
14.3 Povinnosti obchodníka pri odstúpení od zmluvy
14.4 Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia
o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v
súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je
dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5.zákona.
14.5 Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ len v tom prípade, ak výrobok plne zodpovedal kvalitatívnym
požiadavkám a nemal vadu. Prejav vôle k odstúpeniu od zmluvy - vyplnený formulár o odstúpení od zmluvy -
zašle spotrebiteľ na adresu elektronickej pošty info@asperk.sk , alebo na poštovú adresu obchodníka:
Albert Hegedűš , Obchodná 60, 811 06 Bratislava-Staré Mesto
14.6 Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe.
Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým
spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
14.7 Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob
doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie
rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia
ponúkaný predávajúcim.
14.8 Povinnosti a oprávnenia spotrebiteľa pri odstúpení od zmluvy
Podľa § 10 ods. 4 zákona č. 102/2014 Z.z. spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo
v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností
a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť
a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickej kamennej predajni, t.j. odskúšať tovar tak,
aby zistil základné vlastnosti a funkčnosť tovaru.
14.9 Vrátený tovar musí byť zabalený tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu, spolu s dokladom o nákupe.
Vrátený tovar nezasielajte na dobierku, len ako obyčajnú zásielku. Ak kupujúci vykoná na tovare nejakú zmenu,
predajca nie je povinný zmenený tovar prevziať späť.
14.10 Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať
predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
14.11 Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe
poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak
si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) zákona.
14.12 Mimo prípadov stanovených zákonom je obchodník oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade zjavnej chyby
v cene tovaru. Odstúpiť od zmluvy podľa tohoto bodu je možné do 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni uzatvorenia
kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim tak, že kupujúcemu stornujeme objednávku a emailom oznámime
túto skutočnosť. Pokiaľ kupujúci zaplatil aspoň časť kúpnej ceny tovaru, budeme mu táto čiastka prevedená späť na
jeho bankový účet najneskôr do 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni odstúpenia od zmluvy.
14.13 Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť (neakceptovať) návrh kupujúceho na uzatvorenie zmluvy
v prípade ak kupujúci uviedol na objednávke nepravdivé, zavádzajúce alebo nesprávne osobné informácie.
V tomto prípade bude predávajúci kontaktovať kupujúceho za účelom dohodnutia ďalšieho riešenia objednávky
a overenia správnosti údajov.
15. Ochrana osobných údajov
15.1 Informácie o zákazníkoch sú spracovávané v súlade s ustanoveniami zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane
osobných údajov a o zmene niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“), v platnom znení,
spolu s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 a Smernicou Európskeho parlamentu a Rady
(EÚ) 2016/680. Kupujúci uzatvorením zmluvy súhlasí so spracovaním a zhromažďovaním osobných údajov za
účelom ekonomického spracovania v databáze prevádzkovateľa po dobu 5 rokov od jeho posledného nákupu.
Uzatvorená zmluva je predávajúcim archivovaná a kupujúcemu dostupná.
Stiahnuť celé znenie ochrany osobných údajov: (pdf) TU!
15.2 PREČO ZÍSKAVAME, SPRACOVÁVAME A POUŽÍVAME OSOBNÉ ÚDAJE?
a. Na spracovanie vašich objednávok vrátane dodávky a služieb spojených s objednávkou.
b. Na spracovanie platieb.
c. Na odpovede na vaše otázky.
15.3 Na našom elektronickom obchode je dostupná žiadosť na uplatnenie práv ohľadom spracúvania osobných údajov,
kde si môžete jednoducho uplatniť svoje práva ohľadom spracúvania osobných údajov.
Viac o ochrane a spracovaní vašich osobných údajov nájdete v sekcii Ochrana osobných údajov.
15.4 Spotrebiteľ je povinný uvádzať pri nákupe tovaru a registrácii používateľského účtu iba pravdivé, aktuálne a presné
údaje. Registrovaný zákazník je povinný o zmene týchto údajov bezodkladne informovať predávajúceho. Spotrebiteľ si
môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení
na internetovej stránke elektronického obchodu v sekcii Vaše osobné údaje.
16. Záverečné ustanovenia
16.1 Spotrebiteľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito
všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom.
16.2 Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia
zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi obchodníkom a spotrebiteľom. V prípade,
ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné
alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti
príslušného ustanovenia tým ostávajú nedotknuté.
16.3 Práva spotrebiteľa vo vzťahu k obchodníkovi vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb.
v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji
č. 108/2000 Z.z v znení neskorších zmien a predpisov a zákona č.108/2024 Z.z o ochrane spotrebiteľa, zostávajú
týmito podmienkami nedotknuté.
16.4 Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto
podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
16.5 Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom v elektronickom obchode www.Asperk.sk v deň odoslania
objednávky kupujúcim, ktorý ich bezvýhradne prijíma. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmenu či doplnenie
všeobecných obchodných podmienok, tak aby boli v súlade s aktuálnymi zákonmi Slovenskej republiky.
16.6 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia
nasledujúcich zákonov a nariadení:
1. Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. (v znení platných noviel),
o priestupkoch (v znení platných noviel),
2. Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník (v znení platných noviel).
3. Zákon č.108/2024 Z.z. Zákon o ochrane spotrebiteľa.
4.V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami
zákonom č. 513/1991 Z. z., obchodný zákonník, v platnom znení
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.07. 2024