Reklamácie
Reklamácie
Na všetok tovar zakúpený v našom eshope poskytujeme záruku 24 mesiacov. V prípade, ak sa na tovare,
ktorý ste u nás zakúpili, vyskytne počas záručnej doby výrobná vada, môžete tento tovar priniesť spolu s
faktúrou a vyplneným sprievodným dokumentom a uplatniť buď v prevádzke Obchodná 60, 811 06
Bratislava-Staré Mesto, alebo ho môžete zabaliť a poslať poštou na adresu:
Albert Hegedűš
Obchodná 60
Bratislava-Staré Mesto
811 06
e-mail: info@Asperk.sk
Reklamačný formulár na stiahnutie (docx): TU
Reklamačný formulár na stiahnutie (pdf): TU
V prípade uplatnenia reklamácie, zašle spotrebiteľ tovar zabalený do obalu vyhovujúceho preprave,
(obal ktorý ochráni tovar pred manipuláciou počas prepravy) spolu s popisom vady a kópiou dokladu
o kúpe. Tovar musí byť pred odoslaním vyčistený, ak bol tovar kupovaný ako súprava, tak prosíme
zaslať ako celok.
Reklamácia a jej uplatnenie
Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim. Ak ide o vadu,
ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená.
Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady
požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len časti veci, výmenu časti, ak tým obchodníkovi
nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže
vždy namiesto odstránenia vady vymeniť tovar s vadou za tovar bez vady, ak to kupujúcemu nespôsobí
závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako
tovar bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté
práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné
vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
Obchodník je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3
pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje
zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch
možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo
od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový.
Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby ukončenia reklamačného konania
(odovzdanie opraveného výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie)
sa do záručnej doby nepočíta. V prípade výmeny tovaru za nový, začína plynúť nová záručná doba
od jej prevzatia.
Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy
tovaru.
Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť
reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného
posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady
súvisiace s odborným posúdením.
Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom po 12 mesiacoch od kúpy, keď ju predávajúci zamietol,
predávajúci je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok
na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného
posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť
predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas vykonávania odborného posúdenia
záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia
reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď, ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o
vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť
preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
V prípade uplatnenia reklamácie, zašle spotrebiteľ tovar zabalený do obalu vyhovujúceho preprave,
(obal ktorý ochráni tovar pred manipuláciou počas prepravy) spolu s popisom vady a kópiou dokladu
o kúpe (prípadne záručným listom, ak bol vydaný) na adresu obchodníka: Albert Hegedűš,
Obchodná 60, 811 06 Bratislava 1, email: info@Asperk.sk , mobil:+421911123223
Spotrebiteľ má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv
zo zodpovednosti za vady.
Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho, teda časť o uplatnení
reklamácie týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným
poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv v súlade so zákonom č.40/1964Zb. Občiansky zákonník,
zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch
v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil
tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho
a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady
viac ako dvakrát.
Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych
odstrániteľných vád súčasne.
Alternatívne riešenie sporov
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na info@asperk.sk so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom,
ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania
neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).
Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom
a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z.
a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS
podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor
tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za
začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH.
Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32,
P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname
subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky
(zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk). Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne
a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových
stránkach: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi